Τρίτη 19 Απριλίου 2011

Το χάρτη της Θεσσαλονίκης αλλάζει το μετρό


Το μετρό το 2015 θα εξυπηρετεί καθημερινά διακόσιους πενήντα χιλιάδες επιβάτες , από την πρώτη κιόλας μέρα λειτουργίας του, ενώ κατ' έτος υπολογίζεται ότι με το υπόγειο μέσο σε σταθερή τροχιά της Θεσσαλονίκης θα μετακινούνται 75 εκατ. επιβάτες.
Τα οφέλη από τη λειτουργία του μετρό θα είναι τεράστια για τους Θεσσαλονικείς. Φτάνει να σκεφτεί κάποιος ότι λόγω της λειτουργίας του θα εκλύονται καθημερινά στην ατμόσφαιρα 115 λιγότεροι τόνοι διοξειδίου του άνθρακα, ενώ σημαντική θα είναι η διαφορά στη σπατάλη χρόνου στους μποτιλιαρισμένους δρόμους της πόλης. Ετσι, υπολογίζεται ότι θα εξοικονομηθούν ετησίως 25 εκατ. ώρες, που σήμερα ξοδεύονται για τις ανάγκες μετακίνησης με όλα τα μέσα (λεωφορεία, ταξί, ΙΧ).
Τα παραπάνω επισημάνθηκαν χτες από το διευθυντή έργων μετρό Θεσσαλονίκης, Γιώργο Κωνσταντινίδη, κατά τη διάρκεια υπογραφής μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, της «Αττικό Μετρό ΑΕ» και 23 φορέων της Θεσσαλονίκης, σχετικά με τα έργα κατασκευής του μετρό. Το συγκεκριμένο μνημόνιο, ωστόσο, αρνήθηκε να υπογράψει ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Απόστολος Τζιτζικώστας, ο οποίος ζήτησε να υιοθετηθούν περισσότερες δεσμεύσεις, κυρίως σε ό,τι αφορά τα χρονοδιαγράμματα του έργου.
Ο αρμόδιος υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης, σημείωσε ότι οι φορείς αγκαλιάζουν το μετρό, ένα έργο το οποίο θα συμβάλει καθοριστικά στο να καταστεί η Θεσσαλονίκη λειτουργική και ανθρώπινη. Ο ίδιος επισήμανε ότι έχουν δημιουργηθεί τρεις ομάδες εργασίας για τη συστηματική προώθηση συγκεκριμένων θεμάτων, με το δήμο Θεσσαλονίκης, με φορείς των παραγωγικών τάξεων και εκπροσώπους των εργαζομένων, καθώς και με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο.